Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 146, опират ли ви задните гуми в бронята?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алфа 146, опират ли ви задните гуми в бронята?

    Здравейте, не открих отговор с търсачката и затова пускам темата.

    Имах наскоро дълги пътувания с натоварена кола, и открих че при неравности тип "вълна", когато колата се "залюлява" повече, задните гуми опират в бронята доста често, първо мислих че е много натоварена, защото бях с 2-ма отзад и пълен багажник.
    Но след това се случи същото и с 3-ма отзад на празен багажник. И си мисля че не е много нормално.

    Казаха ми че може да е от амортисьорите, ходих при един чичка да ги гледа в сервиза му, и според него нищо им нямало даже били нови. Проблема ми бил в гумите, били много големи като радиус и ширина

    Гумите ми са по книжка 195/55/15 колата я купих със 195/50/15, които си бяха отишли вече.

    Та нормално ли е това опиране, случва ли се при вас като возите хора отзад, при това малко растояние между гумата и бронята на този модел, предполагам че често се случва?

    Слагам снимки за да видите растоянията между задните гуми и бронята, и една снимка отстрани да се види колко излиза гумата, с червено е мястото където има най-много следи от гума.
    Attached Files
    sigpic
    146 1.9 JTD, 99'

  • #2
    Не е нормално въобще. Не, че има толкова значение, но по книжка би трябвало да ти дават 185/60/14, защото, ако не се лъжа, всички жтд излизат от завода с 14-ки.
    Аз съм карал с 195/55/15 и с 205/50/15 и не съм имал никакви ядове, но съм с оригиналните джанти за куве. Може при теб опирането да идва от неподходящ офсет на твоите джанти...или да са ти омекнали пружините нещо...

    П.С. В крайна сметка в момента с какъв размер гуми си?
    Last edited by trustworthy; d.m.y г., 23:54.
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

    Comment


    • #3
      [QUOTE=alfa_erazor;543391]Здравейте, не открих отговор с търсачката и затова пускам темата.

      Имах наскоро дълги пътувания с натоварена кола, и открих че при неравности тип "вълна", когато колата се "залюлява" повече, задните гуми опират в бронята доста често, първо мислих че е много натоварена, защото бях с 2-ма отзад и пълен багажник.
      Но след това се случи същото и с 3-ма отзад на празен багажник. И си мисля че не е много нормално.

      Ми по принцип не би трябвало да опираш,зависи какво имаш предвид под натоварена, (3 x 120 =360)
      146 JTD-2000г.
      Punto 1.2

      Comment


      • #4
        колега и моята опира след като смених джантите,сега съм с 205/50/15 и дори след обработка с флекса малко опира на големи неравности,на мен ми опира даже и в ръба на калника,сега ще сменям пружините с спортни па да видим как ще е
        alfa romeo 145 1.3 boxer K&N replacement MOMO GT2 WHEELS OMP Lowering Springs kit now on GPL rest in peace
        alfa romeo 147 2.0 ts DISTINCTIVE MY07 powered by Landi Renzo GPL

        Comment


        • #5
          Нормално е да ти опира с по-голям размер гуми, в твоя случай сигурно и джантите играят роля. Аз бях с едни 15ки с гума 190/50 и с един по-тежък човек и през по-големите неравности опираше, а с малко повече хора или багаж нонстоп стържеше. Е продадох джантите и си минах на размера по каталог, щото ме дразнеше ацки много

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
            П.С. В крайна сметка в момента с какъв размер гуми си?
            В момента съм с 195/55/15 на същите джанти с които я взех. просто и сложих "стандартните" гуми за 15" джанти.

            Първоначално публикувано от monimsl Покажи съобщение
            Ми по принцип не би трябвало да опираш,зависи какво имаш предвид под натоварена, (3 x 120 =360)
            Ами отзад 3-мата не бяха сумисти да кажем 200кг някъде общо тегло.

            Пълна кола с 5 човека с нормално телосложение опира ли ви?
            То доста зависи и от пътя, аз от стара загора до софия, с 1 човек отзад и пълен багажник, предимно с сакове с дрехи, не опря никъде, но в София, на слизане от цариградско към младост в посока от пловдив, след като се слезе от 'детелината' малко преди да минеш под цариградско има една такава 'вълна' и опря пак.

            Това пружини ли е, амортисьори ли е, харесах си е тоя сервиз тук http://www.autoexpress-2.com/diagnostik.html на техния стенд ще може ли да кажат дали са в ред тия неща?
            Last edited by alfa_erazor; d.m.y г., 10:08.
            sigpic
            146 1.9 JTD, 99'

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от marian2784 Покажи съобщение
              колега и моята опира след като смених джантите,сега съм с 205/50/15 и дори след обработка с флекса малко опира на големи неравности,на мен ми опира даже и в ръба на калника,сега ще сменям пружините с спортни па да видим как ще е
              тогава ще опираш повече даже -колата ще падне надолу
              alfa romeo 146 boxer 1.7.16V head unit :Nakamichi cd 500;amplifier front & sub : DLS A4; DLS A5;Front :iridium 1i;3;Gothia 6;sub:Iridium 12 i

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                ... Може при теб опирането да идва от неподходящ офсет на твоите джанти...
                Това е диагнозата, аз съм слагал метални джанти от друг модел алфа, естествено с различен офсет, и опираха отзад по същия начин при натоварване.
                Ако не се лъжа офсета на оргиналните джанти е ЕТ35, но най-добре провери из с търсачката.

                AR 145 QV '97

                Comment


                • #9
                  Разликите в диаметъра на гумата (защото той е най-важния!) м/у 195/55/15, 195/50/15 и 205/50/15 не оказват никакво влияние, ако гумата стои правилно в подкалника. Може да се види на калкулатора.
                  С правилния офсет и ширина на джантата няма никакви ядове с опиране. Купетата на 145/6 са предвидени за 195/55/15, защото това е заводският размер за 1.8Тс и куве/ти-ай.
                  Много важен момент е, че оригиналните 15-ки за 145/6 са с ширина 6.5J а не 7J, както са повечето афтермаркети, дето се слагат
                  По-широка джанта + по-голям офсет...еми ще поопират тук-таме
                  Другият вариант е да се търси окачване с по-къс ход евентуално, но без много снишаване.
                  Last edited by trustworthy; d.m.y г., 10:55.
                  _______
                  146 JTD - ex
                  Renault Megane II 1.5 dci - ex

                  Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                  Comment


                  • #10
                    Моята е с 185/60/14 и някакви фиато-ви лети джанти, не знам какъв офсет имат и дали е като на нормалните, но с 4 човека и багаж при големи неравности и висока скорост ми опира отзад някъде там. Много рядко де. Трябва да карам бързо и да има голямо слягане на настилката и тогава става. И аз много се чудех....
                    Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                    Mazda 6 2.3 2005
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      И аз съм със 195/50/15' и като купих колата и натоварих трима отзад, отвреме навреме опираше. Но откакто смених гумите, закрепих праговете и стегнах броните, съм я товарил на макс и пак не е опирала. Но тези гуми, с които съм ги има като алтернативен размер в книжката, докато за jtd-то мисля, че не са тея алтернативните.
                      Alfa Romeo 146 1.4 TS 16V 103hp '98 Junior - бивша

                      Comment


                      • #12
                        Как да разбера какъв е "офсета" на джантите?
                        sigpic
                        146 1.9 JTD, 99'

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от alfa_erazor Покажи съобщение
                          Как да разбера какъв е "офсета" на джантите?
                          Обикновено е щампован някъде по нея - ако не се вижда по обръча, демонтирай я и виж на гърба, между дупките на болтовете. Означен е с буквичката J.
                          sigpicAlfa Romeo 146 1.4 TS / 11'99

                          Comment


                          • #14
                            при мен пък докато бях на 15-ки ама там бях на 195/60 такива си бяха като взех колата опираха с 3-ма човека горе на самия калник и сега с 205/45/16 пак там си опират с 2-3ма човека ама в броните не са ми опирали с 15-ките бях с J6.5 а с 16 J7
                            http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
                            www.ico83.snimka.bg/[/url]

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от clockmaster Покажи съобщение
                              Обикновено е щампован някъде по нея - ако не се вижда по обръча, демонтирай я и виж на гърба, между дупките на болтовете. Означен е с буквичката J.
                              J е ширината на джантата в инчове (6.5 или 7 инча примерно). Офсета се означава с ЕТ:
                              http://www.avtogumi.com/bg/polezno/parametri_janti.php
                              Тук има параметрите за различните модели на АР:
                              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=11822
                              Last edited by chico; d.m.y г., 15:52.

                              AR 145 QV '97

                              Comment

                              Working...
                              X